Een eigen website: een must-have voor je bedrijf!

Je herkent het volgende vast: even snel de openingstijden van de opticien bekijken. Wat is het telefoonnummer van de kapsalon ook alweer? Waar in de buurt vind ik een schoenmaker? 

 

Ontzettend vervelend als je dan geen goede informatie kunt vinden. Maar als bedrijf is het misschien nog vervelender als je niet gevonden wordt door het gebrek aan een website! Hierdoor lopen veel bedrijven onnodig klanten mis, zeker wanneer de concurrent wél op het web te vinden is. 

 

Informatie delen

Allereerst is het natuurlijk essentieel dat klanten informatie over jou als bedrijf kunnen vinden. Internet is een medium dat anno 2017 niet meer weg te denken is, zowel privé als in het bedrijfsleven. De consument vergelijkt bedrijven en producten tegenwoordig steeds meer om zo het juiste bedrijf voor hen te vinden; de concurrentie is met de komst van het internet voor veel bedrijven dan ook behoorlijk toegenomen. 

 

De gouden gids wordt nauwelijks meer gebruikt, want met het internet kun je gemakkelijk en snel informatie opzoeken. Het is daarom belangrijk om als bedrijf zijnde hier ook gevonden te kunnen worden door (potentiële) klanten, hierdoor is een website de laatste jaren dus onmisbaar geworden. Door middel van een website kunnen klanten wanneer het hen uitkomt, 24/7 informatie over je bedrijf vinden. 

 

Op je website kun je daarnaast ook informatie over je bedrijf zelf delen, zoals de geschiedenis van je bedrijf en extra informatie over de producten; wat je zelf ook maar wilt delen. Hierdoor kun je klanten een beter beeld geven van wat voor bedrijf je precies hebt, en wat het is dat je verkoopt; dit zal er ook voor zorgen dat klanten een vertrouwder gevoel krijgen bij je bedrijf. Een website is dus een goede manier om je bedrijf te presenteren aan de buitenwereld, zie je website dan ook als het visitekaartje voor je bedrijf.

 

afbeelding-24-uur-open.jpg

 

 Naamsbekendheid en betrokkenheid

Een website zal ervoor zorgen dat de naamsbekendheid van een bedrijf vergroot, doordat mensen eerder met je bedrijf in aanraking komen. Hoe vaker mensen je bedrijf (online) voorbij zien komen, hoe sneller ze aan je zullen denken wanneer ze een product zoeken wat je verkoopt. Ook heb je hierdoor meer kans om nieuwe klanten te werven.

 

Loyale klanten zijn belangrijk voor elk bedrijf, zij zijn degene die dan ook je producten blijven kopen. Om te zorgen dat je loyale klanten krijgt, of behoud, is een website ook belangrijk. Je kunt ze met je website betrekken bij je bedrijf doordat ze hier veel over je bedrijf kunnen lezen en de nieuwe ontwikkelingen kunnen volgen. 

 

Online verkopen

Het merendeel van de Nederlanders gebruikt internet, en 12,9 miljoen Nederlanders bestellen wel eens iets online. Omdat meer en meer verkopen worden online gedaan, het aanbod van online producten wordt dan ook steeds groter. Als bedrijf zijnde kun je dan ook gemakkelijk via internet je producten verkopen, ook buiten de openingstijden van je bedrijf.

 

Met het online aanbieden van je producten zorg je er niet alleen voor dat je huidige klanten flexibeler zijn in het bestellen van je producten. Je kunt ook je geografische doelgroep vergroten wanneer je online gaat verkopen, klanten hoeven nu immers niet alleen meer uit de buurt van je bedrijf te komen om je producten te kopen!  

 

Wist je dat je met JouwWeb ook een webshop kunt maken?! Wanneer je je aanmeldt voor het Pro-pakket kun je eenvoudig zelf een webshop starten, waarin je online je producten kunt verkopen aan je klanten. Met JouwWeb is het dus mogelijk om zowel een professionele website als een webshop te maken. 

 

pasted-imageWedApr262017095411GMT0200West-Europazomertijd.png

 

Bereiken van een doelgroep 

Het bereiken van een zo groot mogelijk deel van je doelgroep is wat ieder bedrijf graag wil. Echter, dit is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Het hebben van een website helpt hierbij. Wanneer je een niche als doelgroep hebt, is het extra belangrijk dat je een goede website hebt. Doordat je een erg specifieke, en vaak kleine doelgroep hebt zijn zij lastiger te bereiken dan een enorm brede doelgroep. Wanneer je een niche als doelgroep hebt, is het dus belangrijk dat zij je ook kunnen vinden om een zo groot mogelijk bereik te hebben. 

 

Kortom: een eigen website is enorm belangrijk voor elk bedrijf, groot of klein! Mocht je overtuigd zijn door dit artikel dat een website ook het succes van jouw bedrijf zou vergroten, meld je dan aan via www.jouwweb.nl om eenvoudig je website te maken. 

 

 

Geschreven door: Loes Cortenbach - Stagiaire online marketing en communicatie


Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.